Vi har satt på ny belg, seildrev 120-S og VP MD-7B idag. Et virkelig godt stykke arbeid, Arne Strandlie var maskinist-bas for jobben.
Men til slutt måtte vi bite i det sure eplet og se på bruksanvisningen. Her legger vi på stoff nøye på alle flater som berører pakningen.
Belgen settes rundt som den skal ligge, pakningen på innsiden.
Nå kobler vi på propell-akslingen fast i giret. Det var ingen heksekunst, pass på og stram skruene jevnt, stoffet under pakningen tytet ut, så da synes vi det så bra ut.
Bjørn kom med Mercedes-pickup med krane bakpå. Her har vi trillet motoren ut fra garasjen, seildrevet har vi setta på plass. Det var så lett att vi bar det opp stigen og putta det i hullet med handmakt.
Motoren komme over fra kran pent og pyntelig og vi fester den i kjenttings-talja. Hadde det vært for ti år sia hadde eg nok greid å ftt opp motoren med handmakt(tror eg :-)...
Motoren gikk fint ned inngangpartiet uten noen problemer.
Arne holder på med siste skruer på seildrevet før vi trer ned motoren.
Motoren på tur ned i motorrommet.
Martin og Marius hjalp godt til idag, her skrur Marius motorfestet på plass, Martin skrur motoren fast i seildrevet.Diesel-slangene/rørene passet ikke helt hundre prosent. Vi legger opp nye slanger, Arne fikser det i morra før han dukker opp og hjelper til mere med "Hagebuen".
Arne og Geo har virkelig stått på og hjulpet meg og Tove med seilbåten, det hadde gått sakte uten dem, føreløbig tusen takk...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar